יום שבת, 26 בנובמבר 2011

כמעט פרת'

26.11.11
אנחנו במרחק נגיעה מפרת'... כברת דרך לא מבוטלת כבר מאחורינו. כמעט חמישה שבועות ביבשת, כמעט 10000 ק"מ בהם התגלגלו גלגלי הקרוואן שלנו!!! ואוטוטו העיר הגדולה, בירת המערב, פרת' ועבורינו הקצה של המערב השומם.
כבר כמה ימים שרואים בצידי הדרך דיונות לבנות ענקיות של חול וממש בא לנו עליהן אז גילינו שיש כאלה נגישות בעיירה הקטנה לאנסלין. עושה רושם שכל 700 התושבים שלה הם גולשים [בדגש על ה-גו, כמובן] ולפחות מרביתם בתחום הדיונות. אופנוע, טרקטורון, סנדבורד לא משנה רק תבחר ותעוף! אנחנו עפנו בעצמינו...     
                                                     
בדרך חזרה לקרוואן חשבנו שחטפנו מה ניקרא ה...זפטה של השמש... עמרי היה זה שהבחין בקשת העגולה שהייתה סביב לשמש, ונשארה שם גם אחרי ששפשפנו עיניים. מחזה מדהים!
הסימן הבולט לכך שאנחנו מתקרבים לפרת' הוא מספר המכוניות על הכביש, שהולך ועולה. עד עכשיו הכבישים היו שוממים. לא עוד. יש תנועה, יש חיים.
עצירת פתע קטנה בחריקת בלמים. רפ הבחין בשילוט המורה על מוזיאון כוח המשיכה!!!!! ברור שעוצרים. עמרי היה באקסטזה וגם אנחנו נהנו מאוד... מוזיאון קטן אך ממצא, שמדגים את הנושא בצורה מוחשית ומעניינת. הדמות המרכזית הייתה כמובן איינשטיין – הסלב של עמרי, קיבלנו תשובות לדיון שהיה לנו יום לפני בנושא משפט פיתגורס, גילינו כמה נשקול אם נחליט להרחיב את מסענו לחלל ולנחות למשל על מאדים. גולת הכותרת הייתה על הגובה... עלינו במדרגות, גובה של 13 קומות [!] במגדל שמשחזר, כך הסבירו לנו הילדים, את פיזה המפורסם, ממנו זרק גליליאו חפצים כשחקר את נושא הגרביטציה... והשלכנו בלונים מלאים מים במשקלים שונים לראות של מי מגיע ראשון לקרקע. תענוג.
אחרי ניווט לא מסובך במיוחד באוטוסטראדה של פרת', אנחנו בעיר הגדולה! הגענו לקרוואן פארק על גדת נהר הסוואן והתמקמנו לחמשת הימים הקרובים.
                                



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה