יום שבת, 14 בינואר 2012

מטמטה

14/1/2012
רפי-
[MATAMATA] הסיבה היחידה להגיע לעיר היא כמובן ההוביטון או הפלך כפי שהוא נקרה בספרים, למי שלא מכיר את טרילוגיית שר הטבעות ו/או ההוביט זה לא יגיד דבר אבל למי שגדל על זה והשם טולקין לא זר לו זהו מקום חובה .
העיר עצמה משעממת וחוץ מאזכור לכך שמפה יוצאים הסיורים להוביטון אין בה מה לעשות , החנינו את "אוזי" ( - oziכך קראנו לקראוון שלנו) והלכנו לאינפורמישין סנטר להזמין כרטיסים. הם לא ממש מסבירים מה רואים בסיור ולמרות זאת קנינו כרטיסים וחיכינו להסעה, האוטובוס הגיע – לכל האוטובוסים יש שמות מהסרט אנחנו קיבלנו את גנדלף, לאחר נסיעה קצרה עם הסבר על הדרך ועל העיר מגיעים למרכז מבקרים נוסף שבו ניתן לקנות מזכרות, מחליפים את האוטובוס בטיולית ונכנסים לשטח, מדובר על חוות כבשים ענקית בבעלות פרטית שבה נבנה אתר הצילומים להוביטון לאחר צילום הטרילוגיה הסט הושמד כמו שאר הסטים והתפאורות ברחבי ניו זילנד אבל למזלנו בימים אלו סיימו לצלם את ההוביט, כן כן  בסוף שנת 2012 יוצא הסרט הראשון וכמו בפעם הקודמת השני ייצא רק בדצמבר 2013, כפי שהסבירו לנו המדריכים לקח למשפחה הרבה זמן לשכנע את המפיקים להשאיר את הסט כפי שהוא וכך זכינו לראות את הפלך כפי שצולם, חוויה מדהימה לראות את זה במציאות, המחילות בתוך ההר (רק החזיתות), עץ ורחבת המסיבות, האגם עם תחנת הקמח, וואו מדהים, על פי העלון שמחולק ישנה זכות יוצרים על הסט ואסור לפרסם את התמונות אבל אנחנו ישראלים לא ?
ברחבי ניו זילנד פזורים הרבה אתרי צילומים ואפילו ישננן מפות המפנות אבל כפי שכבר הזכרתי אלו רק האתרים ללא התפאורה , יש עוד בוולינגטון סיורים וגם באי הדרומי – הנה אנחנו באים .

יש עוד מליון תמונות שמורות במערכת... אסור לפרסם, חתמנו..









מצאנו בית...





תגובה 1:

  1. ואו מהמם. איזה כיף לכם. אני מתה לגור בהוביטון או לפחות לבקר בה. אני רואה את הסרטים חינם באתר של הורדות וחולמת על בקתונת כזו בדיוק עם אדניות ופרחים.

    השבמחק