יום שני, 2 בינואר 2012

2)טב"א {טריטוריית הבירה האוסטרלית}

3)ניו סאות' ווילס

ויקטוריה- המחוז הדרום מזרחי:

19.12- בבוקר הלכנו למסלול שבוא רואים את הים והיה הרבה (וכשאני אומר הרבה, אני מתכוון לזה...)רוח. בדרך ראינו כבשים, וגם קנגורואים חופשיים, וראינו אמא עם תינוק בכיס! את זה לא רואים כל יום... מאות גמבייר, עיר על הר געש!!! היא כבר אחרי הגבול. למרות שהר הגעש לא פעיל זה עדיין שווה... היינו שסיור בתוך מערת צלילה מגניבה, וכשיצאנו, חיכה לנו בחוץ הפתעה, ולא מהסוג של הפתעות יום הולדת... מ-ב-ו-ל!!! מעבר לפינה, היה ספריה עם אינטרנט, יש. התנחלנו שם לאיזו שעה,שעתיים,שלוש,ארבע...

20.12- "הגרייט אושן רואד" הכביש היפה באוסטרליה, כביש מפותל לאורך ההר עם נוף יפיפה לאוקיאנוס, על הכביש יש גם את 12 השליחים, 12 עמודים בתוך הים שבאו משום מקום... ליתר דיוק, זה כבר 6 השליחים אבל הבנתם את הקטע. היום בערב הדלקנו נר ראשון של חנוכה!

21.12- במסענו למלבורן על הכביש המפורסם, עצרנו לארוחת בוקר, וגם במפל קטנטן. ובסוף הגענו למלבורן, עיר של 4 מיליון תושבים, עיר הבירה של ויקטוריה, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה, עיר ענקית, אני חשבתי לעשות מונופול אוסטרליה, שווה. הלילה לא הלכתי לישון, כבר חודש ומשהו אני מחכה למלבורן, בגלל דבר אחד שקדי מרק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22.12- מרכז מלבורן, היום טיילנו קצת במרכז העיר, ובהתחלה ראינו אייפונים ענקיים בקיר עם "אנגרי ברדס" ענק ובהמשך טיילנו במרכז העיר.

23.12- היום המשכנו לטייל ברובע היהודי וקנינו אוכל ישראלי אמיתי, בדרך הביתה אכלנו ביסלי!ובערב אכלנו מרק עם שקדים, מלפפונים חמוצים, חומוס צבר וחלה לשבת!יותר מאוחר הדלקנו נר רביעי של חנוכה, לצערי אתמול ושלשום לא הדלקנו נרות, אז היום פיצינו על זה.

24.12- המשכנו לטייל בעיר, אבל מלבד האוכל הישראלי, לא היה לנו מה לעשות.

25.12- יצאנו ממלבורן, היום המטרה היא קנברה,עיר הבירה, עיר פיצקלה... איך עיר כזאת היא עיר הבירה!!! (למי שמתעניין התושבים בערים באזור שבוא אנו נמצאים עכשיו: סידני-5M  מלבורן-4M  קנברה-300K זה כלום!!!) חצינו את הגבול והגענו. כל מעשנו בקנברה, תוכלו לקרוא בחלק הבא...

טריטוריית הבירה האוסטרלית- השם מדבר בעד עצמו...

25.12- אז הגענו לקנברה, עיר הבירה של אוסטרליה, אמא אומרת בזבוז זמן, אבא אומר שחייבים להישאר: דילמה... בסוף התפשרנו, 2 לילות. היום הגענו והלכנו לישון בקמפינג מ-פ-ו-צ-ץ. למי שלא יודע- סוף השנה, קריסמס!!! רק שבסידני נוכל למצוא מקום...

26.12-  היום הולכים לפרלמנט האוסטרלי!!! (לכול מי שלא יודע- פרלמנט זה הכנסת של הנוצרים). באוסטרליה זה קצת מסובך, יש לכל מחוז פרלמנט ויש בקנברה, עיר הבירה, את "הכנסת" של אוסטרליה. מקום משגע, גדול ומפואר. אחר כך  הלכנו למוזיאון שווה של דינוזאורים,עם שלדי דינוזאורים, עצמות, גולגולות והסברים רבים על כל תקופות הזמן, מ60M לפני הספירה, עד 0 לספירת הנוצרים.

27.12- היום נוסעים לסידני!!! העיר הגדולה באוסטרליה, אבל לפני זה, עוצרים במטבעה- מקום יצור המטבעות. הצטלמנו, ראינו, הבנו, נהנינו ונסענו קדימה: לניו סאות' ווילס!!!

ניו סאות' ווילס- הדרום החדש והמחודש!

28.12- יום ארוך ומטיש!!! אז בוא נתחיל!
1) הרכבת: הקמפינג (במזל, הצלחנו לתפוס מקום אחרון!) הוא בפרברי סידני, אז צריך לנסוע כל יום ברכבת. נסענו והגענו למרכז סידני, על המפרץ המפורסם ובוא הגשר של סידני וגם בית האופרה הקונכייתי!

2) המזרקות: זאת עיר גדולה וצריך לתכנן מה עושים, אז עצרנו ליד 3 מזרקות יפות וחשבנו, בכל זאת עוד שבוע נוסעים לניו-זילנד, איך מכניסים את סידני בשבוע? חייבים לתכנן טוב מאוד, למרות שנחזור לסידני פעמיים, אבל לא משנה...

3) בית המכס: הבניין שבוא גבו את המכס מהאנשים, הוא עכשיו ספריה, עם דגם תלת מימדי מ-ג-נ-י-ב סוף של סידני, שווה!!!

4)הגשר של סידני: בין הגשרים המפורסמים בעולם! עלינו עליו, וגילינו שאפשר לתפס על הקשת החיצונית של הגשר{!},           משהו שאני רוצה שנעשה בסידני אחרי ניו-זילנד.

5)מרכז העיר: המשכנו לטייל למרכז העיר, ושמנו לב שיש מגדל גבוה של תצפית על העיר, לצערנו יש תור ארוך מאוד (של משהו כמו שעתים!!!) לא נורא, קנינו כרטיסים למחר בבוקר, הקופאית אומרת שאין תור בבוקר- מצוין!!!

6)המפרץ:הגענו למפרץ מפורסם של סידני, עם בית האופרה והגשר, והמשכנו למעבורות, לא לפני כמה תמונות...

7)המעבורת: היום נעשה עיקוף מסביב בית האופרה ומחר, נחצה את הגשר במעבורת.

8)בית המכס חלק ב': חזרנו לבית המכס (כי יש שם אינטרנט) ואני, יותם ועלמא רצנו לדגם.

9)החנוכייה: המשכנו לחנוכייה ענקית ו... לתחנה האחרונה!

10)רכבת בחזרה:נסענו ברכבת חזרה לקמפינג, וסוף סוף הגענו!!!

29.12- בהתחלה, נסענו ברכבת למרכז העיר ועלינו, ועלינו, ועלינו, ועלינו, ועלינו, ועלינו, ועלינו ובסוף הגענו לראש המגדל הגבוה שראינו אתמול!! איזה נוף: פנטסטרומלי!!! בהמשך הלכנו למעבורות, לנסוע מתחת לגשר, אבל פספסנו, אז נסענו ברכבת ובדרך חזרה לקחנו מעבורת למפרץ.אחרי הרכבת הלכנו לרובע הסיני של סידני, כשחושבים על זה עברנו הרבה מתחת לשערים הסינים: גם באדלייד, מלבורן וגם סידני, ויש גם את בריזבן עוד כמה חודשים, ואי אפשר לשכוח את ניו זילנד... כשסיימנו ורצינו ללכת למעבורת, גילינו מזרקות- ברכות מגניבות, וגם גן שעשועים שווה: אומגה ארוכה, מגלשה גדולה, פירמידת טיפוס וגם ליד יש גנים סיניים! אני רציתי ללכת אבל לאימא לא היה כוח, הוספנו עוד משהו בסידני אחרי ניו זילנד... בדרך למעבורת, ראינו מגדלור וגם סירות מגניבות. במעבורת ראינו לונה פארק שווה! עוד משהו בסידני אחרי ניו זילנד...  הגענו והלכנו לבית המכס, עוד הפעם... ואז לבית האופרה המפורסם ביותר בעולם: בית האופרה של סידני!!!

30.12- היום הלכנו לחוף בונדאי, חוף גלישה בסידני, קנינו חלה לשבת וחזרנו ל... בית המכס, כמובן...

31.12- היום הגדול, היום האחרון של 2011, היום של הסילבסטר, היום של הזיקוקים... קמנו היום בוקר, ואחרי הצהריים נסענו לעיר, קנינו כובע עם נחשים כאלה של מדוזה (זוהרים) ויצאנו למפרץ... חיקינו וב-21:00 היו את הזיקוקים של הילדים! (המצאה של האוסטרלים: ככה גם הילדים יוכלו ליהנות מהזיקוקים) חיכינו, וחיכינו ואפילו קנינו מקדונלדס, למרות שכול יום בסידני אנחנו אוכלים מקדונלדס... חיכינו וחיכינו, ובסוף- היו את הזיקוקים, למרות 1.5M  האנשים, ראינו את הזיקוקים טוב, כי עלינו לתחנת רכבת (מעל הכניסה למעבורות) והיה שם פס קטן שאפשר לראות את הגשר! (אם לא באה רכבת...) וב-24:00 או 00:00 היה את ה-ז-י-ק-ו-ק-י-ם של     ה-Life!!! כל כך מדהים!!! כל כך שווה!!! כל כך קוווווול!!! עלינו על הרכבת אחרי הרבה זיקוקים ומהרכבת ראינו גם עוד זיקוק אחד או שניים...
ובסיכום, היה שווה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!