יום שני, 19 בדצמבר 2011

*חלק שני הדרך מפרת', אלבני ואספרנס

*סאות' אוסטרליה ואדלייד

אז בוא נתחיל...   פרת'-

26.11- אם קראתם את ה26 לנובמבר של אמא, הבנתם שהיינו במוזיאון כוח הכבידה, ואני נדלקתי על כל רגע. אז היו שם מלא דברים מגניבים כמו מגדל פיזה (בגובה של פיזה- הייתי באיטליה אז יש לי הוכחות) סרט על הגרביטציה, מתקנים מגניבים וחנות מזכרות!!!

27.11- יום אחרי שבאנו לעיר נסענו לפרימנטל, באוטובוס וברכבת, ואז חזרנו ברכבת, ואז אוטובוס, והליכה עד לקמפינג ובחישוב שעות מהיר היינו 12 שעות מחוץ לקרוואן. בדרך ראינו מרוץ סנטות ולמרות שאמא גילתה לכם גם אני יגיד שזה היה לכבוד הקריסמס, חג המולד!!!  אכלנו ארוחת צהריים ואני ויותם הלכנו לראות מופע רחוב של סטנדאפיסט שהוא גם ליצן, קוסם ולהטוטן. במהלך ההופעה הוא סיפר לנו איך סופרים בשפות שונות: באנגלית- 1 2 3 במבטה אנגלי בגרמנית וברוסית אותו דבר, והיה גם האמריקנים-  1)אחד... 2)עוד אחד... 3)אההה כמה...

28.11-  דבר ראשון זה לא פרת, זה פרץ או פרף אבל פרת זה לא, צריך לשמוע את זה כדי להבין, במיוחד אם אוסטרלי אומר את זה. פרת' זו עיר ענקית עם 1.5 תושבים... נשארנו בפרת הפסקה של 5 ימים כדי לנוח בכל זאת אנחנו כבר חודש מטיילים בלי הפסקות!!!!

30.11- זהו עכשיו היעד הבא: אלבני ומיד אחריו אספרנס ומשם, לסאות' אוסטרליה!!!

עזבנו את פרת' ועכשיו...

3.12- היום הלכנו על טיילת יפיפייה וארוכה עם רכבת שעוברת עליה, אנחנו לא בזבזנו 40$ אז הלכנו ברגל, אמא, עלמא ואבא מאחור, יותם באמצע ואני במרוץ נגד הרכבת ו... ניצחתי!!!   בדרך חזרה אני קיבלתי מכה ברגל, ונוצר לי שם עיגול בשר... "לא נעים לי"- אדי גו טו סי, הפיג'מות.                                                מרוץ איש הברזל בדיוק התקיים באזור הזה, מזל שבאנו יום לפני, לפני שכל המקומות יהיו תפוסים. איש הברזל זה בעצם טריאתלון (שחייה, ריצה ואופניים) רק ארוך יותר.

4.12- אוגוסטה: העיר הכי דרום מערבית באוסטרליה, והעיר הראשונה בה ראינו את האוקיאנוס הדרומי. בדרך ראינו את עץ היהלום, עץ בגובה 53.5 מטר (אבל מי סופר) אני, יותם ואמא התחלנו לעלות, ולעלות ו... זהו, בכל זאת הגובה מאוד מפחיד, וכמו שכמובן אמא סיפרה עלמושה, רצתה גם לעלות, ובניגוד מוחלט של "ספר התינוקות הגדול", היא לא פחדה ולא רצתה לרדת אז, כל הכבוד עלמא. בדרך ליעד עברנו ליד מגדלור בוא רואים את החיבור בין האוקיאנוסים ההודי והדרומי.

5.12- בבוקר יצאנו לטיול בוקר, לבריכה טבעית אבל טעינו בדרך ועד שגילינו את זה, היה מאוחר מדי...   לאחר מכן יצאנו מפמברטון ועצרנו בווינדי הרבורט (או משהו כזה...) ואמא ואבא יצאו לטיול שטח ואני, יותם ועלמא שבאותו זמן נחרה, נשארנו בקרוואן. ועצירה אחרונה לפני ההגעה ליעד עצרנו בחוף מקסים של האוקיאנוס הדרומי. אני ויותם רצנו למטה וגילינו שבחוף יש בוץ טובעני ועמוק, מאוד עמוק... ואמא לימדה אותי שיעור מאוד חשוב בצילום, ועכשיו אני יספר אותו לכם: צריך לקפוץ, להסתובב, לשכב, לרוץ, ימין ,קדימה, לשכב, להסתובב, אחורה, שמאלה, לקפוץ ולבסוף... לשכב, לקום , שמאלה ולהסתובב ולפקס!

6.12- היום בבוקר, כשיצאנו מהקמפינג גילינו חבורה של 5,6 שקנאים ענקים!!! אני ניסיתי להפחיד אותם בשביל התמונה של אמא, אבל מהר מאוד הבנתי שאני יותר מפחד מהם... בהמשך נסענו ליער, (ליתר דיוק אנחנו תמיד ביער אז... לא משנה) להליכה של +500 מטר- וראינו עצים ענקיים אבל לא כמו כל שאר העצים הענקיים שראינו ביער, אלה עם חורים!!! שאפילו מכונית יכולה לעבור, זה נראה כמו שני גזעים של עץ שבגובה +4 מטר- מצטלבים... ובסוף לפני אלבני, הגענו אל הענקים!!! ולא ענקים מפלצתיים מפחידים, אלה עצי ענק, שביניהם יש גשרים, מגניב, אבל משעמם, וקצר מאוד, אבל לא נורא קצת לצאת החוצה, לטייל.  ובסוף אלבני, היום מאוחר כבר אז מה שהספקנו היה: לצלם, להחנות, לאכול במקדונלדס J ולישון.

7.12- היום יש 4 תחנות בפרברי אלבני,  נסענו לראות ים, עם סלעים, והשילוב לא משהו... לאיזה גובה הגלים מגיעים (!) אפילו הגולש הכי טוב בעולם, לא יחזיק מעמד!!! עוד תחנה הייתה שלי ושל אבא, הלכנו לבד לחוות שבשבות רוח ענקיות, וכן יותר ענקיות מהעצים הענקים. היה גשם חזק בטירוף אבל עדיין יצאו תמונות מצוינות! עוד תחנה ולדעתי היה באמת שווה הוא מוזיאון הלווייתנים של אלבני, ובוא הסרט התלת מימדי היחידי על לווייתנים בעולם, ביתן על צייד לווייתנים, וחדר אדיר על שלדי לווייתן שכמובן, אבא לא צילם... גולת הכותרת הייתה סירת צייד לווייתנים, עם חדרי צוות, אפשר להיכנס לחדרים, ולעבור במדרגות בין הסיפונים ממש אבל ממש אבל ממש אבל ממש (ואת זה אני עושה כדי שאמא תחשוב שרשמתי הרבה) אבל ממש, שווה!!! ותחנה אחרונה קמפינג אנחנו נשארים פה יומיים וגם באספרנס.

8.12- יום נסיעות... כבר התרגלנו אז עבר בסדר. וכן זהו זה, לא כל יום אנחנו עושים משהו מפרך או דרמתי, או מיוחד, סתם נסיעות!!!

9.12- קמנו בבוקר ונסענו לטיילת של אספרנס (עם הפתעה) ולמזלי לא קרה לי כלום , וגם הפצע נקטן... ויותם:""לא רוצה, רוצה לחזור, אני רעב", אבל אמא  "הרגיעה אותו"... ההפתעה הייתה-     כלב ים.צלמנו, הסרטנו, הצקנו, הלכנו, בכינו, ולבסוף הגענו בבטחה הביתה. אחר כך נסענו לעוד חוות שבשבות, כמו שלשום רק שגם אמא, עלמא ויותם באו. אמא צלמה, אבא צילם ואפילו אני צילמתי (האפילו בגלל אמא, שלא נותנת לי לצלם כמעט אף פעם)...

10.12- היום, עשינו ארוחת בוקר מהממת בחוץ, רק שבמהירות רבה יותר ממהירות האור, יותם  נכנס בגלל הזבובים, ואחריו: עלמא, אני, אבא, ואמא. עכשיו יש נסיעה ארוכה!!! שכחתי לספר אבל בערך לפני שבוע+ קיבלתי על עצמי משימה, לצחצח עם עלמא שיניים!!!  יששששששששששששששששששששששששששששששש        עלמא, שיניים, עמרי, ביחד!!!

סאות' אוסטרליה

11.12- סוף סוף חצינו את הגבול ואין מה לחדש, אנחנו בנסיעות. בבוקר עצרנו להליכה ויצא תמונה יפיפייה איתי,עם אבא,עם יותם ועלמושה- תראו בעצמכם!!! ונסענו... ונסענו... וכשמתדלקים מה עלמא רואה, פסל קנגורו ענק. אני ועלמא יוצאים למשימה: שם משימה- קנגורו... הגענו, ראינו וחזרנו- המשימה הושלמה!!!

12.12- פורט אוגוסטה היא התחנה הבאה, הגענו ועלינו לתצפית על העיר, רואים שם את הנהר, המדבר, העיר והמפרץ.

13.12- קופר פידי, העיר השקועה באדמה. גם אם אתם הייתם חיים בטמפרטורה של 50 מעלות {!} הייתם נכנסים לאדמה. זה מזה מגניב, נכנסנו למכרה מתחת לאדמה ובדרך ראינו חדרים של ילדות, חדר אוכל וסלון עם שירותים. זה מוזיאון, אז בכל פינה היה מספר והסבר: ותנחשו מה, היה למוכר דף הסברים ב... עברית!!! שווה.אחר כך- אכלנו פיצה יוונית, לא אהבתי- לא נורא...

14.12- היום יום נסיעות של 500 קילומטר, אבל אמא ואבא החליטו שלא עוצרים בפורט אוגוסטה אלא ממשיכים עוד 300 קילומטר לאדלייד!!! שברנו את השיא הקודם- 850 קילומטר: מקופר פדי לאדלייד.

15.12- אדלייד- עיר הדרום, היום יצאנו לטיול לגן חיות אדלייד!!! גן החיות הכי גדול וטוב שראיתי בכל הזמנים. והכי טוב זה היה גן חיות עם... פנדות!!! (אני אראה פנדה, אני אראה פנדה, אני אראה פנדה...) החיה הכי האהובה שלי !!! ראינו גם קנגורו, פינגווינים, כלבי ים, ג'ירפות, היפופוטם, עטלפים, עכברים, עכברושים, קופים, אריות, לביות, נמרים והרבה ציפורים. תנחשו מה, ראינו גם סוף סוף קואלה! אחרי זה טיילנו ברחוב הראשי וראינו חנויות ודברים מגניבים אחרים.

16.12- בהתחלה נסענו למפעל שוקולד מצוין, ראינו וטעמנו, היה נחמד!!! אחר כך הלכנו לשוק ולרובע הסיני של אדלייד, מין שוק כזה שיש דברים סיניים.                                                                                      עמרי: איך מבדילים ביון הרובע הסיני לשוק?                                                                                  אבא: יש פה דברים סיניים, אוכל סיני ושלטים בסינית...                                                                        עמרי: בזה לא חוכמה, יש את זה בכל אוסטרליה...

17.12- בהתחלה אנחנו עוצרים לראות מגדלור, וישר אני, יותם ועלמא רצנו לגן משחקים מגניב, יש בו נדנדה מעוגלת שאפשר לשכב ואבא הראה לנו שהסירה המתנדנדת שיש בכל פארק, היא כלום!!! פתאום בנסיעה אני רואה את לארי הלובסטר הענק, מהסדרה של "הגדולים מהחיים" שזה דברים ענקיים בכל רחבי אוסטרליה, זוכרים את משימת "קנגורו" שלי ושל עלמא, גם הוא מהסדרה, ויש עוד מלא...

18.12- חודשיים למסע!!!!!!! אם היו שואלים אותי זה: כבר חודשיים!!!! שבוע גג, חודשיים! לא יאומן!      היום הגענו למאות גמבייר, עיר על  הר געש, יש שם גם מערות יפיפיות, אבל בגלל הגשם (וכן, לא רק לכם יש גשם בארץ!!!)  בוטל. נישאר פה גם מחר. בינתיים יצאנו לטיול רק הבנים ועלמא, התחלנו לעלות ואיזה תאילנדי אמר לנו "עוד לא הגעתם לגרוע מכל", לא משפט מבטיח. עלינו וגילינו שהדרך קצת תלולה, משהו כמו 80 מעלות!!! למי שלא יודע זוויות אז משהו כזה: /  {!!!} במילים אחרות קשה, מאוד קשה. אבל בדרך עשינו סרט "אקשן, מתח, קרב", כן ממש...

19-12- חצינו את הגבול, אנחנו בויקטוריה!!!, אז אני אכתוב ב-3.1 על השבועיים האחרונים בחלק הזה, ואז לניו זילנד. להתראות. ד"ש לכולם, מתגעגעים ואוהבים.

*שאלה לתגובות- כבר חודשיים , או רק חודשיים?