יום חמישי, 22 במרץ 2012

מים רבים...

22.3.12

מאז בריסבן הגשם לא מפסיק לרדת. 18.3 היום שוב עברנו בנסיעה רצופה את כל ערי החוף שברשימה שלנו, מתוך תקווה שבדרך חזרה ישתפר מזג האוויר ונוכל לחוות את אוסטרליה הקלאסית של החופים והגלים והגלשנים והאיים והשמש. נסענו יום שלם בגשם שוטף עד שנעצרנו בעיירה 1770 שם ישנו, 19.3 המשכנו לנסוע צפונה, מזג האוויר המשיך להיות סוער. בצידי הדרך בלטו "אגמים" חדשים שנוצרו בימים האחרונים והנהרות העוברים תחת הגשרים היו שוצפים וקוצפים, סוחפים גזעי עצים בכיוון הים. אתר הקרוואנים אליו הגענו בעיירה בוואן, נראה יותר כמו שלולית ענק. הדלקנו מזגן. כי חם. והעברנו את הערב בקרוואן מקווים לשיפור. 20.3 רוצים כבר להתקדם אבל לאחר בירור במרכז המידע לתיירים הבנו שהכי נכון יהיה להישאר במקום.. בטאונסוויל הייתה לפנות בוקר סופה רצינית, קיימת סכנה להצפות וסבירות גבוהה שהדרכים ייחסמו... הזדמנות טובה לביקור בספרייה המקומית! הילדים שמחו מאוד, עלמושה ממש צהלה! אחרי כמה שעות נפלאות בין הספרים, ניצלנו רגע קצר של טיפטוף כדי לחזור מהר לקראוון ולהגיע בקושי בין נהרות הכבישים לקרוואןפארק הקרוב. 21.3 קמנו וגילינו שהכל במקום. גם אנחנו. הסערה חלפה מעל ראשנו.. ויש סימני התבהרות. שמחנו לצאת לדרך אבל די מהר גילינו, שלמרות שהגשם פסק, הדרך עדיין חסומה ואין גישה אל טאונסוויל וצפונה. בלית ברירה חזרנו לאחור והתמקמנו בקרוואןפארק בעיירה אייר [שאפילו לא מוזכרת בלונלי...] הבריכה שיפרה לנו קצת את המצברוח. חוץ מזה אין מה לעשות פה. אין אינטרנט ואפילו קניות לא יכולנו לעשות כי המדפים בסופר ריקים אחרי שלא הגיעה אספקה. אין יוצא ואין בא.. מדי פעם מנסים לברר מה מצב הכביש. עדיין חסום.. להפתעתנו גילינו שהשכנים שלנו ישראלים!  דנה ואסף מחיפה בחרו להתחיל את ה-טיולאחריצבא שלהם כאן באוסטרליה ונתקעו כמונו בדרך לקיירנס. אחרי שיתוף בתסכול, ישבנו ביחד על כוס קפה וחוויות... ועוד קפה ועוד... שמחים על החברה הבוגרת ועוד בעברית! חשבון מהיר יגלה שהם קרובים יותר בגיל לילדים מאשר אלינו... אבל היה כיף לארח אותם בביתנו הקט. תודה על הכיסאות.. ובהצלחה עם התכניות בהמשך!

עומד עם חכה ודג בשלולית שבאמצע הכביש...